Salgsbetingelser i henhold til NL 17

Med undtagelse af nedenstående tekst følger vi NL 17.
Generelle leveringsbetingelser for maskiner og andet mekanisk, elektrisk og elektronisk udstyr i og mellem Danmark, Finland, Norge og Sverige”.

Leveringsbetingelser

Varerne sendes EXW Greve, og vi benytter PostNord og DSV som transportør. Ved ekspres/morgenlevering benyttes TNT. Morgenleveringer leveres inden kl. 07:00 den efterfølgende dag. Ved bestilling fredag leveres lørdag morgen.
Se tidsfrister i tabellen nedenfor.

Transportør Produkt Bestillingsfrist Afgang
PostNord Pakker Kl. 15:00 Samme dag
DSV Stykgods/paller Kl. 12:00 Samme dag
TNT Ekspres/morgen lev. Kl. 14:00 Samme dag

 

Salgsbetingelser

Prisregulering kan forekomme.

Betalingsbetingelser

14 dage netto for godkendte konto kunder. Efter forfald beregnes 1% rente pr. mdr. Efter 2. rykker overdrages fakturaen til inkasso.

Ejendomsret

Vi forbeholder os ejendomsretten over det solgte indtil endelig betaling af købesummen og omkostningerne er betalt.

Reklamation/Returnering

Reklamation af fejlleveret varer skal ske inden 14 dage efter varerne er modtaget.

Ønskes varer sendt retur, skal det forinden aftales med en ordremodtager/salgskonsulent.
Bemærk at Filterteknik A/S ikke tager imod pakker / varer som er sendt ufranko.
Varer skal:

  • Returneres i original emballage
  • Være uskadte
  • Ikke være opmærket
  • Ikke være ældre end 6 mdr.

Kunden betaler 20 % af varebeløbet og fragten.
Skyldes returneringen en fejl fra vores side, kan varerne sendes retur efter aftale med os, men der skal stadig være en returaftale.

Hvad tager vi retur?

Vi vil gerne tage varer retur, hvis varerne overholder ovenstående punkter. Nogle gange oplever vi dog, at vores kunder kan være i tvivl om, hvornår man kan sende en vare retur, da en ubrugt intakt vare f.eks. kan ligge i original emballage, men emballagen er blevet sværtet til. Spørgsmålet går her på, hvad ville du som kunde selv acceptere at modtage, når Filterteknik sender dig en vare?

Formålet med at tage varer retur er, at vi kan videresælge det intakte produkt til en anden kunde som mangler dette. Vi vil gerne give den bedste kundeoplevelse muligt, og dette indebærer, at vi sender intakte filtre i intakte emballager.

Hertil har vi opsat nogle retningslinjer for, hvornår et filter kan sendes retur eller ej.

I denne forbindelse har vi taget nogle billeder af, hvad der kan og ikke kan sendes retur.

Skaffevare

Hvis skaffevare ønskes med ekspres levering, kan der forekomme fragttillæg.
Skaffevarer tages ikke retur.

Tekniske fejl

Vi henviser til garantibestemmelserne hos den enkelte producent. Reklamationsret gælder 1 år fra følgeseddelsdato og omfatter reparation af fejl. I øvrigt henvises til NL 17. Cummins’s (Fleetguard) garanti:

  • Hvis du er utilfreds med et af Cummins produkter kan du når som helst få et nyt produkt uden omkostning.
  • Hvis der skulle ske noget som gør det nødvendigt at repararer motor eller andre komponenter vil Cummins dække omkostningerne til reparationen. Maskine garantien kan ikke tilsidesættes på grund af brug af Cummins filtre.
  • Garantien gælder så længe man holder sig til maskinproducenternes anbefalinger vedrørende olie- og filterskiftintervaller. Ved vask eller nogen form for service af luftfilterelementerne bortfalder garantien.
  • Cummins er ikke ansvarlig for fejlagtig brug, fejlagtig installation, forandringer, sendrægtighed eller ulykker. Cummins er heller ikke ansvarlig for driftsstop, tab af indtægt, anden tilfældig skade eller følgeskader. Dette er den eneste garanti givet af Cummins.

Reklamationsskema

Garantibetingelser