Crankcase filter – CCV Filtre til dieselmotor

20458

Filterelementer og komplette krumtaphus ventilationssystemer

Crankcase filter til dieselmotor

Filtre til krumtaphus ventilationssystemer skaber en reduktion i mængden af forureninger – enten ventileret til atmosfæren eller cirkuleret tilbage i luftindtaget.

Crankcase filterelementer og komplette krumtaphus ventilationssystemer

Vi er officiel forhandler af alle de største filterproducenter indenfor crankcase filter elementer som eksempelvis Fleetguard, Mann filter, Parker filter samt vores eget brand Lekang.

Find dit crankcase filter hos os

Med Danmarks største filterlager har vi helt sikkert et filter, du kan bruge. LFS er vores online kundeportal, hvor du når som helst kan se vores fulde katalog og priser ved at søge på maskine/anlæg, filternummer eller krydsreferencer. Du kan også oprette og tilpasse dine egne maskinlister, der giver samlet oversigt over filterforbrug pr. maskine.

Ønsker du adgang til LFS, kan du ansøge her:

Krumtaphus ventilation fra Fleetguard

  • CCV – Lukket krumtaphus ventilationssystem som eliminerer udslip til atmosfæren
  • Enviroguard – Åbent krumtaphus ventilationssystem som minimerer udslip
  • EcoVent – Lukket  krumtaphusventilationssystem til høhastighedsmotorer

Lukket eller åbent crankcase ventilation system

De mest almindelige på dieselmotorer i dag er et lukket crankcase ventilation system, hvor gasserne ledes tilbage til motorens luftindtag og olien ledes tilbage til oliesumpen.
Et åbent krumtaphus ventilationssystem vil derimod reducere forurening af den luft, som udledes i atmosfæren.

Komplette filtersystemer fra Fleetguard

CCV og CVM

Et lukket crankcase ventilation system eliminerer udslip til atmosfæren. CCV fjerner effektivt oliedampen og mindsker udslip i atmosfæren.

Udslip af oliedamp og oliedryp fra dieselmotorer skyldes, at gasser og olie under højt tryk slipper ud omkring stempelringen. Dette forurener motoren og dens omgivelser. CVM-serien er et lukket system med coalescer-element med Stratepore-medie, som effektivt fjerner oliedampene. Gasserne ledes tilbage til motorens luftindtag, og olien ledes tilbage til motorsumpen. Dermed stoppes udslip af oliedamp og oliedryp. Applikation: Dieselmotorer, marine, industri og anlæg.

Enviroguard

Et åbent crankcase ventilation system som minimerer udslip og sørger for optimal fjernelse af forureninger inden luften slippes ud i atmosfæren.

Det åbne crankcase ventilation system tillader motoren at frigøre trykket og overskydende gasser, men det kan også tillade oliedamp og andre forurenende stoffer at slippe ud i miljøet. Enviroguards system er udformet til at optimere denne proces ved at sikre, at de forurenende stoffer effektivt fjernes, inden luften slippes ud.

EcoVent

Et lukket crankcase ventilation system til højhastighedsmotorer. EcoVent er designet til at indeholde og behandle disse forurenende stoffer før udledning.

Højhastighedsmotorer producerer normalt mere varme og tryk end lavhastighedsmotorer. Et lukket system som EcoVent kan effektivt håndtere disse høje niveauer af tryk og varme og sikre, at oliedampe og andre forurenende stoffer fjernes på en pålidelig måde.

For alle typer crank case ventilationssystemer systemer gælder det at de:

  • Forhindrer forurening af motor og motorrum.
  • Beskytter miljøet. Eliminerer udslip.
  • Egnet til dieselmotorer med slagvolumen 2-50 L eller større

Få hjælp til afklaring af det rette crankcase filter til dig

Hos FIlterteknik har vi ansat filtereksperter indenfor hver deres felt, der er klar til hjælpe dig med med at afklare jeres behov og finde de rette filter til dine maskinmål eller dieselmotor variant. Vi kan også hjælpe med at finde alle de nødvendige tilhørende filterkomponenter.

Rettidig vedligehold og udskiftning af crankcase filter

Hvor ofte du bør skifte dit crankcase filter afhænger af flere faktorer, som motortype, driftsforhold, og producentens anbefalinger. Generelt anbefales det at følge producentens vedligeholdelsesplan, der normalt inkluderer et anbefalet interval for udskiftning af filteret.

For de fleste personbiler og lette lastbiler kan det anbefales at skifte krumtap-ventilationsfilteret hver 20.000 til 50.000 kilometer, afhængigt af kørselsforholdene og motorens design. For tungt udstyr, lastbiler eller industrielle applikationer kan intervallet være kortere på grund af mere krævende driftsforhold.

Det er vigtigt at bemærke, at et beskidt eller tilstoppet krumtap-ventilationsfilter kan reducere motorens effektivitet og ydeevne samt øge slid på motoren. Derfor er det vigtigt at følge producentens anbefalinger og regelmæssigt inspicere og udskifte filteret for at sikre optimal drift af din dieselmotor.

Kontakt os for yderligere information

Hent vores produktkatalog med filtre til dieselmotorer (rødt katalog)