Filterteknik Danmark

Vi forenkler vores kunders hverdag gennem kundskab, kvalitet og effektive løsninger


Om os

Vi hjælper dig med højkvalitetsfiltre og udstyr til tilstandsovervågning. Vores kunder er maskinejere med maskiner inde for brancherne; bygge og anlæg – landbrug – marine og rederier – fødevarer – energi – maskinbyggere (OEM)

Industri bliver et stadig større segment for os, da vi leverer filtre til hydraulik, proces, støv og ventilation.

Øget fokus på miljø, effektivitet og teknologi skaber nye behov for filterløsninger. Vi følger nøje udviklingen i markedet og hos vores kunder, så vi altid er på forkant. Sammen med kunder og innovative producenter i Europa har vi erhvervet en solid ekspertise inden for filtrering. Vi handler direkte med de største producenter inde for filtre og har ingen parallel import og har vi garanti på alle vores varer. vi har tilmed udviklet LFS, som er en brugervenlig kundeportal til lagring af filter- og maskindata samt webshop.


Lekang Group – Indutrade

Lekang Group er i dag en ledende filterleverandør til anlæg, transport, industri, marine og offshore i Skandinavien.

Hvert selskab arbejder målrettet med hvert sit lokale marked, men deler en fælles ledelse bestående af en administrerende direktør, finansiel funktion, IT, indkøb og forretningsudvikling. Hertil er selskaberne også i fælles samarbejde med de samme filterleverandører. Norge, Sverige og Danmark har egne kontorer og lagre, og Finland og Tyskland er tilknytte henholdsvis Sverige og Danmark. Vi har fælles edb-systemer, logistik- og katalogsystemer, der giver effektiv drift og højt serviceniveau, da kommunikationen imellem os er flydende, og dette giver hurtige beslutningsprocesser. Endvidere har vi også Skandinaviens største lagre af filtre.

I 2010 blev Lekang Group opkøbt af Indutrade AB. Indutrade AB er en industrikoncern, der leverer højteknologiske produkter og løsninger, som effektiviserer processer til kunder i en bred vifte af sektorer såsom industri, energi og lægemidler. Med en decentraliseret struktur opererer Indutrade AB gennem mere end 200 datterselskaber med ca. 6.000 medarbejdere i 31 lande og fire kontinenter. Arbejdet med virksomhederne er langsigtet, og der sælges ingen firmaer.

Vores historie

1970

Historien starter i Norge, hvor Rolf Lekang starter Lekang Maskin, som bliver forhandler af Hamjern, Hymas og JCB gravemaskiner i Vestby. I 1980 overtager de importen af Sumitomo bæltegravere og JCB anlægsmaskiner.

1974

Starter sønnen Egil Lekang med import og salg af filtre. Året efter bliver Lekang Maskin importør af Fleetguard filter (Cummins Filtration) og derefter Mahle filter (som i 2016 skifter navn til Filtration Group).

1980

Lanceres første version af Lekang Filtersystem, som er en database med information om filtre og maskiner.

1987

Indledes der samarbejde mellem Lekang Maskin AS og Filterteknik Sverige AB, så her starter salget af Fleetguard i Sverige.

1990

Lekang Maskin er blevet markedsleder af filtre til anlægsmarkedet. Strategien videre bliver at satse på filtre og afvikle maskinafdelingen.

1997

Åbnes et salgskontor i Bergen og et nyt selskab stiftes i Danmark under navnet Filterteknik Danmark A/S.

2000

Bliver Lekang Filtersystem åbnet for kunder, så de kan bestille filtre online.

Efter 10 års samarbejde landende imellem, formes Lekang Group og samarbejdet over landegrænserne bliver kun styrket.

2010

Lekang Group sælges til Indutrade AB.

2020

Lanceres et nyt Lekang Filtersystem – LFS.

2021

Filterteknik Suomi OY stiftes og Filterteknik A/S udvider markedet til Nordtyskland.


Hvad synes vores kunder om os?

I Filterteknik A/S går vi meget op i at have glade og tilfredse kunder. Derfor laver vi hvert år en kundetilfredshedsundersøgelse for at finde ud af, hvad vores kunder egentlig synes om os. Dette gør vi med formålet om at blive klogere på vores kunders behov, kunne yde en bedre service, leve op til forventninger samt give den bedste kundeoplevelse muligt.

Vores kundetilfredshedsundersøgelse er en udarbejdet NPS (Net Promoter Score) undersøgelse. En NPS undersøgelse er en vurdering af en virksomheds kundeloyalitet. Så jo højere en NPS score man har, jo bedre en kundeloyalitet har man.

I seneste kundetilfredshedsundersøgelse fik vi hele 67 NPS score.

Dette er en forbedring i forhold til den forgående, hvor vi fik en NPS score på 53. Vores mål er til stadighed at forbedre os og forblive vores kunders fortrukne leverandør.


Leveringssikkerhed er vigtig for os

I Filterteknik måler vi løbende på vores servicegrad.

Det er vigigt for os, at vi hele tiden er opdateret på vores leveringssikkerhed.

Målet for Lekang Group er at have en servicegrad på min. 90% på alle lagerførte varer.