Salgsbetingelser

Salgs-, leverings-, og garantibetingelser for Filterteknik Danmark A/S.

Salgsbetingelser i henhold til NLS 19

Med undtagelse af teksten nedenfor følger vi NLS 19.

NLS 19: « Generelle betingelser for levering af mængdevarer af standardkvalitet såsom mekaniske, elektriske og elektroniske komponenter, skruer og søm, i og mellem Danmark, Finland, Norge og Sverige ».

Du kan finde NLS 19 her: NLS 19 (engelsk version).

Leveringsbetingelser

Varerne sendes fra Greve, og vi benytter PostNord og DSV som transportør. Ved ekspres/morgenlevering benyttes TNT. Morgenleveringer leveres inden kl. 07:00 den efterfølgende dag. Ved bestilling fredag leveres lørdag morgen. Se tidsfrister i tabellen nedenfor:

TransportørProduktBestillingsfrist Afgang
PostNordPakker Kl. 15:00Samme dag
DSVStykgods/pallerKl. 12:00Samme dag
BringEkspres/morgen lev.Kl. 14:00Samme dag

Priser

Prisregulering kan forekomme.

Betalingsbetingelser

14 dage netto for godkendte kontokunder. Efter forfald beregnes 1% rente pr. mdr. Efter 2. rykker overdrages fakturaen til inkasso.

Reklamation og Returnering

Reklamation af fejlleverede varer skal ske inden 14 dage efter varerne er modtaget.

Ønskes varer sendt retur, skal det forinden aftales med en ordremodtager/salgskonsulent.

Filterteknik A/S tager ikke imod pakker / varer som er sendt ufranko.

Varer der returneres skal:

  • Returneres i original emballage
  • Være uskadte
  • Ikke være opmærket
  • Ikke være ældre end 6 mdr.

Kunden betaler fragten samt 20% af varebeløbet.

Skyldes returneringen en fejl fra vores side, kan varerne sendes retur efter aftale.

Transportskade

Hvis produktet er beskadiget under transporten, skal dette meddeles til os og til transportøren ved modtagelse og uden unødigt ophold.

Skaffevarer

Skaffevarer tages ikke retur.

Fejl i leveret vare

Hvis den leverede vare er mangelfuld på grund af fejl i design, materiale eller fremstilling, forpligter vi os til at levere en ny vare forudsat, at manglen meddeles skriftligt uden unødigt ophold, dog senest ti dage efter, at manglen viser sig.

Bemærk! Kunden skal returnere det mangelfulde filter til os, så vi kan undersøge det. Uden returnering af varen kan klagen ikke behandles.

Returnering af forkert bestilt vare

Har kunden bestilt og modtaget en vare, der, pga. forhold fra kundens side, ikke kan benyttes, f.eks. forkert størrelse eller forkert varenummer, kan kunden returnere varen med den returaftale, som kundeservice sender til kunden. Dette er forudsat, at produktet returneres i original æske, er ubeskadiget og i ny stand. Vi forbeholder os ret til kompensation for sådanne returneringer med 20 % af varens pris eksklusive moms og forsendelsesomkostninger. Returaftalen er gældende i 30 dage fra modtagelsen.

Kontakt kundeservice for at indgå en returaftale.

Ovenstående gælder ikke, hvis vi ved et uheld har sendt en anden vare end den bestilte – sådanne varer returneres gratis for kunden, dog senest 12 måneder fra leveringsdatoen.

Kundeservice skal fortsat kontaktes inden en sådan returnering.

Vilkår – Filterteknik Garanti

Hvis et leveret produkt forårsager skade på kundens maskiner eller udstyr, dækker Filterteknik Garanti rimelige omkostninger til reparation eller erstatning af den skadede komponent. Dertil vil vi erstatte det produkt, som forårsagede skaden.

Denne garanti gælder ved normal og korrekt brug af produktet, og gælder aldrig længere end 12 måneder fra produktet er leveret. Vores ansvar er begrænset op til 75.000 DKK og gælder kun for direkte skader, og ikke for følgeskader samt evt. produktionstab. Vi forbeholder os retten til at afgøre, om den beskadigede komponent skal repareres eller udskiftes.

Produkter, vi sender som erstatning, dækkes kun af den resterende garantiperiode på det oprindeligt købte produkt.

Ved reklamation må kunden returnere det defekte produkt.

Kontaktoplysninger kundeservice
Filterteknik Danmark
Korskildeeng 2
2670 Greve
Telefon: +45 56 13 10 72
Mail: [email protected]